יום חמישי, 20 באוקטובר 2011

אז איך מתחילים להתאפר? - חלק א'

טוב, זה לא ממש הולך להיות מדריך לגבי איך מתאפרים, כי כאלה יש מיליונים באינטרנט ורובם נעשים ע"י אנשים שמבינים הרבה יותר ממני באיפור, חלקם אף מאפרים מקצועיים (כמו אחיות pixiwoo החמודות להפליא). אני מכורה לסרטונים האלה. בעיני אין דבר מרתק יותר מאשר לראות מישהו מתאפר (תחביב ביזארי שסיגלתי לעצמי עוד מימי ילדותי, בהם הייתי דופקת קטעים סטוקריים לחלוטין לאמא שלי..).
אז למה התכנסנו כאן?
ברוב הסרטונים באינטרנט משתמשים בהמון המון מוצרים. חלקם יקרים מאוד (מברשות של מאק, מוצרי איפור של Chanel), חלקם לא ניתנים להשגה בארץ (Jemma Kid, Becca) וכולם הם תוצאה של קניה ואגירה מאסיבית במשך שנים. ולכן, אם אתן מוצאות את עצמכן מול בלוג או סרטון מתלבטות בין קניית אוכל לקניית מברשת, הגעתן לרשומה הנכונה!!
כמו שכבר סיכמתי בפוסט על מוצרי טיפוח לפעמים ההבדלים במחיר בין מוצרים דומים אינם מוצדקים בכלל ואם מחפשים (בעיקר בפורום איפור וציור גוף בתפוז) אפשר למצוא אלטרנטיבות שפויות למוצרים יקרים. דבר חשוב נוסף, כשמתחילים לבנות תיק איפור אישי אין צורך לרוץ ולקנות את כל מה שרואים בעמדות בסופר פארם או בסרטוני יוטיוב או אצל השכנה. רצוי להתחיל מכמה מוצרים בסיסיים. בהמשך אני אתן דוגמאות למוצרים שלפי דעתי האישית (בלבד) הם מוצרי Must have. אני אנסה לתמצת את הרשימה ולהביא מוצרים יקרים ואלטרנטיבות שפויות כדי שתוכלו לבחור.

בפוסט הזה נדבר על מייק אפ - או בשמו העברי "קרם בסיס"
לפני שאני אתחיל לפרט על נפלאות המוצר הזה, אני חייבת להגיד משהו. אם את בחורה צעירה ויש לך עור טוב (מה זה טוב? אין נקבוביות פתוחות, אין פצעים, העור לא מבריק משומניות, אין קילופים, אין פיגמנטציה ולא, נמשים זה לא פיגמנטציה, זה חמוד!) את לא באמת צריכה מייק אפ. מייק אפ, צריכות אהבלות כמוני, שבגילך במקום לשים קרם הגנה מהשמש, שמו מייק אפ. כל מה שאת צריכה זה קרם לחות עם מסנן קרינה או מקסימום (מ-ק-ס-י-מ-ו-ם) קרם לחות עם קצת צבע ומסנן קרינה (מה שנקרא Tinted Moisturizer).
למשל:
סבוקלם טריפל (ניתן לרכוש בסניפי סופר פארם).

סבוקלם טריפל


או לחילופין Stila Sheer Color להשיג כאן:
 http://il.strawberrynet.com/makeup/stila/?LineId=6097#6097
Stila Sheer Color


או אם אתן ממש מתעקשות אז אפשר גם את זה:
http://il.strawberrynet.com/makeup/thebalm/balmshelter-tinted-moisturizer/104127/#DETAIL


BalmShelter Tinted Moisturizer

 במידה ואת כמו רוב בני האדם ועורך אינו מושלם, כדי שתרימי את ישבנך הענוג (שעליו אף פעם אין קמטים כי הוא כמעט ולא חשוף לשמש... אההה.... זאת אומרת אצל רוב האנשים) לכיוון הפארם הקרוב לביתך, או לחילופין לאתר קניות אונליין המועדף עלייך ותיקני מייק אפ.
אז איך קונים מייק אפ? התשובה, כמו ברוב השאלות בבגרות בספרות, מתחלקת לשלוש:
1. סוג העור - עולם האיפור מאוד התקדם מאז הפעם האחרונה שמרחת על עצמך את האודם המגעול והיבש של אמא. היום מייצרים מייקאפים שמותאמים לסוגי עור שונים. סוגי העור מתחלקים גם כאן לשלושה חלקים (הסבירו לך הרי בשיעור תנ"ך ששלוש זה מספר טיפולוגי... עכשיו לכי תגגלי מה זה "טיפולוגי"): עור רגיל (הידד! הידד!), עור יבש (מרגיש קצת מתוח ללא קרם לחות ולעיתים מתקלף קצת) ועור שמן (נקבוביות גדולות לרוב, בבוקר ממש אפשר לראות את המעטה השמנוני). בעקרון יש גם סוג עור מעורב רגיל עד שמן או יבש עד רגיל. המשמעות היא שאזורי פנים מסוימים יבשים/שמנים והעור בשאר החלקים הוא רגיל.
2. רמת הכיסוי המבוקשת - גם כאן יש 3 סוגים: כיסוי מלא, בינוני וקל. כיסוי מלא, משמע כיסוי אטום כמעט לחלוטין. כיסוי כזה מומלץ לנשים עם פגמים בולטים על העור (כתמי שמש, פצעונים, צלקות). כיסוי בינוני - מתאים לנשים עם עור שהוא בסה"כ בסדר מכיוון שמדובר ברמת כיסוי שלא יכולה להסתיר פיגמנטציה קשה או צלקות אבל יכולה בהחלט להתמודד עם פגמים יחסית קלים. כיסוי קל, ע"ע Tinted Moisturiser, כיסוי כמעט שקוף שטיפה מאזן ומאחד את עור הפנים.
     2. א. סטייה קטנה מהנושא - גימור. על רוב המייקאפים תראו סופרלטיבים כגון: "גימור במראה זוהר", "מלא לחות",     "קטיפתי" וכו'. אז תדעו לכן שיש בגדול 2 סוגי גימור של מייק אפ: גימור מאט "אחושרמוטה" וכל השאר. גימור מאט מיועד לנשים עם עור פנים שמן, שאחרי כמה שעות נוטות להבריק. אני יודעת שיש שיטענו שיש הבדלים גם בין גימור "זוהר" לבין גימור "קטיפתי", אבל בחיי שאני לא מצליחה להבדיל.
3. תת גוון - בעיקרון רוב חברות הקוסמטיקה מתייגות את המייקאפים שלהם לפי גוון ותת גוון. גוון זה מידת הכהות או הבהירות של העור. הגוון, לרוב, יסומן ע"י מספר. בד"כ ככל שהמספר גבוה יותר, הגוון כהה יותר. תת גוון לפעמים יסומן כחצי מספר או כאות לטינית. תתי גוונים אפשר לחלק ל..... ניחשתן! ל - 3: תת גוון ורוד, תת גוון צהוב ותת גוון ניטרלי. "אז איך אני יודעת איזה תת גוון אני?".
דרך פשוטה לגלות זאת היא להסתכל על הורידים במפרק כף היד. אם הורידים נראים כחולים (או סגולים) אז תת הגוון הוא ורוד. אם הורידים נראים ירוקים אז תת הגוון הוא צהוב. תת גוון ניטרלי הוא לא ורוד ולא צהוב ואני לא יודעת איך זה מתבטא במראה ורידים, תתבעו אותי.

עכשיו בואו נדבר על מצבי צבירה. של מייקאפים.
בימינו, עתירי הטכנולוגיה, יש 5 סוגים של מייקאפים:
1. מייק אפ נוזלי - מייק אפ שבד"כ יגיע בטיובה או בקבוקון במרקם נוזלי. כמה פשוט, ככה גאוני.
2. מייק אפ מוס - הכנתם פעם מוס שוקולד? יופי! זה בדיוק המרקם, מוס.
3. מייק אפ מוצק - בד"כ יבוא בצורת סטיק (לפעמים גם בצנצנת).
4. מייק אפ מינרלי - יבוא בד"כ כאבקה בתפזורת.
5. מייק אפ פודרה - נראה כמו פודרה, אבל מייק אפ.

אז מה הכי טוב, אתן וודאי שואלות. התשובה לכך, כמו כל תשובה טובה במבחן בשנה ג' בפקולטה לכלכלה, מתחילה במילה "תלוי". תלוי במה הכי נוח לך להניח, איזו רמת כיסוי את רוצה וכו'. מייק אפ מינרלי לרוב ידרוש מברשת (לא תמיד המברשות המצורפות טובות), בעוד שמייק אפ נוזלי/מוס אפשר להניח עם האצבעות. מייק אפ אבקתי (דחוס או מינרלי) ברוב המקרים לא יוכל לספק כיסוי מלא. מכאן זה כבר עניין של ניסוי וטעיה.

ועכשיו להמלצות:



מייק אפ פודרה - סקירה על שני מוצרים מעולים. 
מייק אפ נוזלי -
1. Teint Miracle של Lancome - מייק אפ קליל עם גימור זוהר.
2. Double Wear של Estee Lauder - מייק אפ בגימור מאט עם עמידות מצויינת וכיסוי מלא.
3. Lingerie de Peau של Guerlain - מייק אפ נפלא שמתמזג בצורה נהדרת עם העור.
4. Pro Lumiere של Chanel - מייק אפ בגימור טבעי עם כיסוי בינוני. ל - Chanel יש עוד כמה מייקאפים בסדרה של Lumiere, עבור סוגי עור שונים ועם גימורים שונים.

מייק אפ מוס - למייבלין יש מייק אפ מוס מאוד מוצלח Dream Matte Mousse. המייק אפ מתאים לעור רגיל עד שמן. יש לו מרקם מאוד נעים ומחיר שווה לכל נפש (תמיד יש איזה מבצע).

מייק אפ מינרלי -
1. Nutritious Vita Mineral Loose Powder Makeup SPF 15 - של Estee Lauder.
2. מייק אפ מינרלי של Everyday Minerals. לצערי החברה כבר לא שולחת לארץ. אבל אם יש לכם חברים באמת ממדינות העולם הראשון, אז תבקשו מהם טובה. כי מדובר במייק אפ טוב וזול.

בפרק הבא נדבר על מברשות Must Have. אז אם אתן לא רוצות לפספס, כדאי להירשם לעדכונים במייל.


























תגובה 1:

  1. פוסט מעולה! אחד המוצלחים :) בכלל הבלוג שלך עושה לי טוב על הלב ;)
    נמשים זה באמת חמוד [ואני עדיין משקרת לעצמי שיש לי "עור מעורב" ולא שמן]

    השבמחק