יום שבת, 22 באוקטובר 2011

אז איך מתחילים להתאפר? - פרק ב'

כמו שהבטחתי בחלק הקודם, בפוסט הזה אני אנסה לעשות רשימה מסודרת של מברשות שכל מי שמתאפרת חייבת שיהיה לה. אבל לפני זה, צריך לדעת שיש בגדול 2 סוגים של מברשות. מברשות משיער טבעי (שיער עז למשל) ושיערות עם שיער סינתטי. ההבדל העיקרי ביניהן הוא המטרה שלשמה הן נועדו. שיערות משיער טבעי מומלצות לשימוש עם חומרים יבשים (צלליות אבקה, צלליות אבן, סומק אבקה/אבן, פודרה וכו'), בעוד שמברשות משיער סינתטי נועדו לשימוש עם חומרים נוזליים/"רטובים" (מייק אפ נוזלי, סומק קרם, צלליות קרם/רטובות, קונסילר וכו'). חשוב לציין שאלה לא חוקים חקוקים באבן ויש לי כמה מברשות סינתטיות שאני בשמחה משתמשת בהן להניח צלליות אבקה.

ועכשיו נעבור לנושא הפוסט - מברשות.

מברשות לפנים:
1. מברשת קבוקי - מדובר במברשת קטנה, שמנמנה ועגולה. היופי במברשת הזאת הוא שיש לה שימושים רבים מאוד. הנחת מייק אפ נוזלי/מוס/מינרלי, הנחת ברונזר, הנחת פודרה ובעצם כל פעולה שדורשת פיזור חומר על שטחים נרחבים של הפנים (לא נשתמש בה להנחת סומק כי היא גדולה מדי ואף אחת לא רוצה להיראות כמו סלק, נכון?). 
לאחרונה יש טרנד של מברשות קבוקי עם ראש שטוח. אני לא שמתי לב להבדל בהנחה של כל מיני מוצרים ולכן זה עניין של העדפה אישית.
מברשות קבוקי אפשר להשיג בהרבה מקומות ובטווח די רחב של מחירים. מברשות קבוקי של MAC ושל איל מקיאג' יעלו לכן יותר מ - 200 ש"ח (הקבוקי של איל מקיאג' לא מאוד מוצלחת וממש לא שווה את המחיר שלה). בעוד שקבוקי של Sigma תעלה לכן 19.00$ לא כולל משלוח. כמו כן יש מברשות לא רעות בחנויות כמו ביוטי קר ו - WOW. אני באופן אישי לא ניסיתי אבל ראיתי הרבה מאוד תגובות טובות על המברשות האלה, ועלותן היא ממש מגוחכת.
F82 - Sigma
כמו כן יש מברשות קבוקי עם ידית ארוכה. יש אנשים שנוח להם יותר לאחוז בידית ארוכה מתאפרים. אני באופן אישי משתמשת בקבוקי על מנת להניח מייק אפ פודרה (לפעמים אני גם משתמשת בספוגית המצורפת). אני אוהבת להשתמש בקבוקי כי זה ממש מהיר (מערבבים בתוך הפודרה כמה פעמים ואז מתחילים להתחרע עם הפנים לכל הכיוונים ותוך חצי דקה יש פודרה על כל הפנים). השתמשתי בקבוקי גם כדי להניח מייק אפ נוזלי. לפני שהתמשתי בה למייק אפ, הנחתי איתה ברונזר (מכיוון שהקבוקי גדולה וצפופה, היה יותר קל לערבב את הברונזר כך שהוא לא יראה כמו כתמים חומים). בקיצור, עכשיו שקראתי את מה שכתבתי עד כה, אני הולכת לקנות עוד קבוקי.

F84 - Sigma
2. מברשת סומק - בעקרון יש שני סוגים של מברשות סומק. מברשת זוויתית ומברשת מעוגלת רגילה. אני באופן אישי מעדיפה מברשות סומק זוויתיות, כי לי באופן אישי יותר נוח להניח ולטשטש עם מברשת זוויתית. אבל גם כאן, זה עניין של נחות והעדפה אישית. מניסיון אישי שלי, מברשת סומק חייבת להיות צפופה (פחות מהקבוקי) ולא קטנה (קצת יותר קטנה מתפוח הלחי). למברשות סומק קטנות קוטר יש נטייה לייצר כתמי צבע שקשה לטשטש ואז את עלולה לקבל מראה של מחלת עור במקום סומק בריא.
אני מאוד אוהבת את המברשת הזוויתית של Sigma להנחת סומק. לדעתי זו מברשת מדהימה לעוד הרבה דברים (היא מושלמת להנחת מייק אפ נוזלי כי בגלל הזוית שלה אפשר להגיע למקומות צרים וכתנים כמו צידי האף ומתחת לעיניים. היא נהדרת להנחת ברונזר ומצוינת להארת עצמות הלחיים). אבל אני משתמשת בה בעיקר להנחת סומק. כשמניחים סומק מאוד חשוב להתחיל בלקיחת כמויות קטנות, מקסימום תמיד אפשר להוסיף עוד צבע. במקרה ואת רואה שנסחפת עם כמות הסומק, קחי צמר גפן ותעבירי אותו בעדינות על הלחיים (זה אמור להוריד חלק מהצבע העודף).




3. מברשת פודרה - חשוב לציין שלא כולן צריכות פודרה (נשים עם עור יבש או לחילופין כאלה שמשתמשות במייק אפ פודרה) ולכן המברשת הזו היא Must have רק אם את משתמשת באופן קבוע בפודרה.חשוב לציין שהקבוקי יכולה לשמש כמברשת פודרה נהדרת.
מברשת פודרה היא היא מברשת צפופה, מעוגלת וגדולה. ההבדל בינה לבין הקבוקי הוא, שהקבוקי היא כדורית ומברשת הפודרה היא יותר שטוחה (מזכירה בצורתה משוט). מברשות פודרה נוטות להיות מאוד יקרות ואם מדובר בהוצאה גדולה מדי מבחינתכן, תמיד אפשר להשתמש בספוגית או בפאף שמצורפים לפודרה. זה לא אופטימלי אבל זו שיטה בהחלט לא רעה אם אין אמצעים או רצון לקנות מברשת מיוחדת לפודרה.

מברשות עיניים:
לרוב, נשים/בחורות שרק מתחילות להתאפר, נמנעות משימוש בצלליות (לפחות ככה אני הייתי) כי על מנת לעשות איפור עיניים יפה עם צלליות נדרשת רמה מסוימת של תרגול (ועל כך יעידו שנים של "סימנים כחולים" ו"עיני דביבון" שעשיתי לעצמי) ולכן לא הייתי רצה לקנות מברשות עיניים בהון תועפות.
אם הייתי חייבת לצמצם את קולקציית מברשות העיניים שלי ל - 2 מברשות, הייתי בוחרת:
E35 - Sigma

1. מברשת טשטושים - מדובר במברשת עם חיתוך שיער מעוגל ושהיא קצת מתרחבת. המטרה שלה, באופן מפתיע, זה לטשטש. היא במיוחד טובה לטשטוש צלליות בזוית העין ובכפל העין.

בתמונה בצד ימין אפשר לראות את הצורה שאותה תיארתי. הרבה מאוד חברות מייצרות מברשות כאלה: רבלון, MAC, Sigma, וכו'. היקרה ביותר, כמובן, היא המברשת של MAC. ומכיוון ששם המשפחה שלי זה לא גייטס, זה נראה לי ממש לא הגיוני להוציא כל כך הרבה כסף על מברשת לעיניים (במיוחד לאור העובדה שאני לא שמה צלליות כל יום) ולכן קניתי את החיקוי (הדי מוצלח יש לציין) של Sigma.



E55 - Sigma
2. מברשת שטוחה קצרה - זו, לעניות דעתי, המברשת הכי שימושית (בכל אופן אצלי). מדובר במברשת עם שיערות מאוד קצרות וקשיחות. המברשת הזאת נועדה בשביל להניח צללית בצורה מאוד מדויקת. למשל, על קו הריסים. המברשת הזאת, בד"כ, אוספת הרבה חומר ומניחה אותו בצורה מאוד מרוכזת על שטח מאוד מצומצם. כמו כן, ניתן לטשטש איתה, אך הטשטוש יהיה מאוד קטן. אני מניחה איתה צלליות כהות על קו הריסים העליון והתחתון ואז מטשטשת קצת ויוצא מן מראה מעושן "לייט". לי יש את ה - E55 של Sigma. שעולה 9$ (לא כולל משלוח).


אם תיכנסו לאתר של MAC או של Sigma, אתן תראו שיש עוד הרבה מאוד מברשות עיניים. מברשות להנחת צללית על כל העפעף, מברשת צללית זוויתית (יש לי אותה יותר משנה ועש היום לא הבנתי מה לעשות איתה...), מברשת "עיפרון", מברשת טשטושים גדולה (למקרה שיש לכן עיניים כמו לדמויות מסרטים מצוירים יפניים...) וכו'. הן כולן אחלה אבל באמת שאין בהן ממש צורך על ההתחלה מכיוון שאת רוב ההנחה של הצלליות על העפעף אפשר לעשות ע"י האצבעות (תקפידו לשטוף היטב את הידיים קודם!!).

יש עוד שני סוגי מברשות שמתייחסים למברשות עיניים:
1. מברשות איי ליינר - רלוונטיות רק במקרה שקניתן איי ליינר ג'ל או קרם.
2. מברשות למילוי גבות - בחיים שלי לא קניתי כי אני משתמשת בעפרון.

מברשות שפתיים:
אף פעם בחיים לא הייתה לי מברשת שפתיים. אני אישית לא מבינה בשביל מה להוציא כסף על זה, אבל יש בנות שטוענות שההנחה עם מברשת יוצאת אחידה יותר ויתרון נוסף הוא שאם הליפסטיק מגיע כמעט לסוף, עם המברשת אפשר לחפור עוד ולמצות את המוצר עד תום.

טוב, זה היה פוסט על מברשות. בפוסט הבא אני אכתוב על אביזרי איפור אחרים (מעגל ריסים, ספוגיות, תיקי איפור וכו').

אם אתן לא רוצות לפספס את חלק ג', תירשמו לעדכונים במייל.

4 תגובות:

  1. פוסט מקסים! מצטרפת בחום להמלצה על מברשות העיניים של סיגמא, הן מעולות!

    השבמחק
  2. פוסט נהדר, נראה לי שהגיע הזמן שלי לבצע הזמנה מהאתר של סיגמא, כבר אין מנוס..

    השבמחק
  3. זוכרת היטב שהגבתי לך ובכל זאת התגובה איננה, מוזר.

    תקציר: מאז אני גולשת בבלוגיה פה גיליתי את המברשות, עד כה הייתה לי אחת לכל מטרה, היום כבר יש יותר. אפילו למייק אפ קניתי, למרות שאיני משתמשת בה (לא נוח לי לנקותה יום יום) הכי התלהבתי מהקבוקי, עשית לי חשק לקנות עוד אחת.
    פוסט כייפי

    אגב, אני בעד להיכנס להגדרות של הבלוג ולבטל אימות מילים, מיותר ומסרבל את התגובה.

    השבמחק
  4. לקח לי מלא זמן להגיב [מתנצלת על הדיליי].
    אחלה פוסט :)
    אני משתמשת בקבוקי של ביוטיקייר בשביל פודרה ואני מרוצה ממנה. אני בטוחה שיש טובות ממנה בשוק, אבל בשביל פודרה היא בסדר גמור. בשביל מייקאפ נוזלי יש לי את ה-187 של מאק [או שזה 178? אני אף פעם לא זוכרת] שהיא מברשת מדהימה לדעתי.
    לביוטי קייר יש גם זוג מברשות טשטוש חביבות בהחלט.

    לגבי מברשת שפתיים- אין לי מברשת מיוחדת, אני משתמשת באיזו מברשת זולה ומעאפנה של וואו, אני עובדת איתה בעיקר בשביל האודמים האדומים שלי. ההנחה איתה יותר מדויקת [אני לא משתמשת בתוחם, אז זה פיתרון טוב בשבילי]

    השבמחק