יום ראשון, 16 באוקטובר 2011

מידע מעניין על מוצרי טיפוח

רוב חיי התנהלתי לפי כלל אחד שהורי האהובים קיעקעו במוח שלי עוד מילדות - "יקר יותר = טוב יותר". הרבה מאוד שנים השקעתי הון תועפות באיפור, מוצרי טיפוח, בגדים, נעליים, מוצרי חשמל, בגדים לתינוקת שלי... בקיצור הבנתם. הוצאתי הון תועפות. אבל תמיד, עמוק בליבי, קינאתי קינאה עזה באנשים שהיו קונים מוצרים במחירים שפויים והיו מרוצים מהם.
בכל הבלוגים אני קוראת ביקורת מהללות על מוצרים עממיים לחלוטין במחירים ממש זולים ואני מתמלאת קנאה, בעיקר אחרי שאני עושה הערכת עלות לכל מה שעומד אצלי באמבטיה ועל שולחן האיפור ומבינה שהוצאתי אלפי שקלים על דברים שבחלקם אני לא משתמשת ומחלקם אני לא מרוצה.

לאור הנ"ל תפסה את עיני כתבה ברוסית שמסתובבת באינטרנט. הכתבה נכתבה ע"י ביוכימאית (לפחות זה מה שהיא טוענת) שעובדת עבור פאולה ביגון. פאולה ביגון היא אשה שבמשך שנים הייתה "השוטרת" של עולם הקוסמטיקה והייתה כותבת ביקורות נוקבות על מוצרי איפור וטיפוח. עכשיו היא פיתחה קו קוסמטיקה משל עצמה (ולכן יש לקחת את הכתבה בערבון מוגבל).
בכל אופן, אני רוצה להביא לכם תמצית מהכתבה (לפחות החלקים שלי נראו מעניינים).

מידע כללי על מוצרי טיפוח:
  • מה שקובע את יעילות וטיב המוצר אלה המרכיבים שיש בו. ולכן אין טעם להתרשם ממותג ומיופי האריזה. נכון שזה נורא מהמם ויוקרתי לראות כל בוקר בקבוקונים וצנצנות של "שאנל" עומדים על שולחן האיפור (מחזה שגורם, לי אישית, להוזיל דמעה קטנה של אושר), אך על פי הכותבת לא בהכרח מדובר במשהו מועיל יותר מקרם פשוט של גרנייה, למשל.
  • מוצרי טיפוח שנמכרים בפארמים למיניהם אינם באמת יכולים לעשות שיניים מרחיקי לכת במצב העור (בשביל זה יש בוטוקס, ניתוחים פלסטיים וכל מיני פרוצדורות שנעשות במכוני יופי ומרפאות). בקיצור, אם אחת מדיילות היופי ("דיילת יופי" זה סוג של אוקסימורון, לא?) אומרת לכן שהקרם הזה יעלים קמטים ויהפוך אתכן לג'ינה לולובריג'ידה - קחו את מילותיה בערבון מוגבל...
  • אין דבר כזה "אנטיאייג'ינג"! מה שהכי חשוב זה לדעת מה סוג העור שלך ולהשתמש במוצרים שמתאימים לסוג עור זה. מה שקורה לעיתים כאשר מתבגרים ומזדקנים, העור משתנה (מתייבש, נהיה שומני יותר וכו') ולכן יש להתאים את המוצרים לסוג העור הנוכחי ובעיותיו.
  • כשמדברים על "אנטיאייג'ינג" לרוב מדברים על קמטוטים (קמטי הבעה לא ניתן "להעלים" או להסוות ע"י קרמים) ופיגמנטציה. ולכן יש להשתמש במוצרים נגד פיגמנטציה או כאלה שמשפרים את מראה הקמטים הקטנים (לא מעלימים ולא מחליקים אותם!)
  • מוצר הטיפוח העיקרי, שצריך להיות אצל כל אחת זה קרם הגנה מהשמש. רוב נזקי העור נגרמים מחשיפה לשמש ולכן זהו הטיפול המונע הטוב ביותר. יש לקנות קרם הגנה נפרד לפנים ולגוף.
  • קרם עיניים הוא מיותר ויקר - תמרחו קרם פנים רגיל. אם איזור העיניים יבש יש למרוח קרם יותר שומני. אבל אין צורך לקנות קרם מיוחד במחיר מופקע.
  • מוצרי טיפוח רצוי לקנות רק בטיובות או בבקבוקים עם משאבות - קרמים בקופסאות מזדהמים מהבקטריות על הידיים וזה עלול להביא לבעיות עור.
טיפוח עור הפנים:
  • ניקוי - יש לנקות את הפנים עם מוצרים שאינם סבון. הסבון מייבש. אין צורך בניקוי נפרד לעיניים/שפתיים וכו'. מספיק לקנות ג'ל ניקוי/מוס ניקוי אחד שהוא נעים ולא מגרה (תזכרו לנקות גם את הצואר).
  • מי פנים - מוצר שאינו חובה אבל יכול להיות תוספת נחמדה לשגרת הטיפוח למי שיש לה עצבים לזה. לי אף פעם אין עצבים לזה ואני ממש לא מבינה מה תפקידם של מי פנים בכוח.
  • פילינג - בערך אחרי גיל 25 צריך לעזור לעור להתחדש. ואת זה עושים בעזרת פילינג. עדיף להשתמש בפילינג עם חומצות (ולא גרגירים). חשוב לוודא נוכחות של חומצות AHA ו - BHA וחשוב שלא יהיה אלכוהול במוצר. אם משתמשים בפילינגים, זה קריטי להשתמש בקרם הגנה מהשמש. כי אנחנו לא רוצים לטגן את תאי העור החדשים והחמודים.
  • רטינול - זה המרכיב שאתן צריכות לחפש אם אתן רוצות לראות תוצאות. רטינול מסייע ליצור קולגן ואלסטן שתורמים למראה בריא ומתוח של העור.
  • רצוי להשתמש בסרומים כי הם יותר מרוכזים מקרמים. הכותבת ממליצה לקנות כמה סרומים והחליף ביניהם כל 28 ימים לערך. היתרון בזה שהוא שבכל סרום יש מרכיבים אחרים וע"י שימוש בכמה סרומים אפשר להינות מקשת רחבה יותר של ויטמינים ומרכיבים פעילים. לנשים צעירות (עד גיל 25) אין צורך להשתמש יותר מפעמיים בשבוע. עדיף לא להתקמצן על סרומים ולקנות סרומים איכותיים של חברות טובות
  • מסכות לפנים - אפשר להשתמש פעמיים בשבוע. חשוב שיהיו מותאמות לסוג העור. אין כל חשיבות למותג. במילים אחרות סתם כאב ראש מיותר. בעיקר לבעלות האמצעים והזמן.
טיפוח עור הגוף:
  • אין לשטוף את הגוף בסבון. יש להשתמש בג'ל רחצה/אלסבון וכו'. מעבר לזה ממש לא משנה במה משתמשים כי המוצר נשאר כל כך מעט זמן על עור ולכן אפילו אם יש מרכיבים מדהימים במוצר אין להם מספיק זמן להשפיע.
  • כאשר קונים קרם ידיים יש לשים לב שיש בו מסנן קרינה. הרי אומרים שהדרך הכי טובה לגלות את גילה של אשה זה ע"י הסתכלות כל כפות ידיה או צווארה וזה בגלל שאלה חלקים בולטים שאנחנו נוטות לא לטפח כמו את הפנים.
  • אין אף קרם נגד צלוליטים וסימני מתיחה! תחסכו לעצמכן הרבה כסף. ופה באמת באה השאלה איך ייתכן שהרפואה המודרנית מסוגלת להשתיל לב או ריאה (!!!!) אבל לא הצליחו להמציא שום דבר נגד סימני מתיחה???
  • כל מה שמורחים על הפנים (קרם הגנה, פילינג, סרום וכו') יש למרוח על הצוואר ואזור המחשוף. אין טעם לקנות קרמים מיוחדים לצוואר ולמחשוף.
טיפוח השיער:

אין טעם לקנות שמפו יקר. המטרה היחידה של השמפו זה לנקות את הליכלוך מהשיער. מה שמשפיע על מראה השיער זה המרכך. ולכן חשוב להשקיע במרכך טוב. כמו כן חשוב לזכור, שהשיער לא סופג שום דבר ולכן לא להתפתות לתרגילים שיווקיים של כל מיני תאי דם טבורי ביחד עם DNA של לביאות מערבות אפריקה שאמור להפוך את השיער שלכן לחוטי משי.

זו בערך רוח הדברים.

למבינות רוסית הכתבה המקורית כאן:
www.babyblog.ru/community/post/krasota/824861

בכל אופן, אני לא יודעת עד כמה הנתונים בכתבה הזאת מדוייקים. אבל בהחלט יש כאן כמה דברים שנשמעים הגיוניים לחלוטין. אני בהחלט אסתכל בצורה יותר בקורתית על המרכיבים של מוצרי הטיפוח שלי מהיום. ואשקיע במריחת קרם הגנה מהשמש.

7 תגובות:

  1. שלום, האמת שזה די נכון כי לא תמיד מה שיקר גם טוב(ואני לא מאמינה ב"ניסים ונפלאות")

    אני אישית משתמשת בקרם לחות קרליין והוא טוב לי מאוד יותר מקרמים יקרים שקניתי,

    יש הרבה נכון בכתבה הזו וכמובן שזה משתנה מאדם לאדם, פוסט חשוב מאוד נהניתי לקרוא והבנתי כמה דברים שיעזרו לי בהמשך הדרך, תודה =)

    השבמחק
  2. אחלה פוסט, נהנתי לקרוא.
    רק דבר אחד - האמת יש משהו נגד סימני מתיחה... ובאינטרנט זה עולה ממש זול (פחות מ-100 ש"ח). קרואים לזה דרמה רולר ובשילוב עם קרם לחות טוב (או כזה עם רטינול) זה משפר פלאים את מצב סימני המתיחה. נכון, זה לא 100%, אבל בהחלט ובכיף יכול להגיע ל-%80 ו-90% שיפור :)
    שווה לגוגל... :)

    השבמחק
  3. היי, גיליתי את הבלוג שלך רק לאחרונה, ואני חייבת להודות שהוא שיעשע אותי מאוד, אין כמו קיטורים על החיים, אבל גם הפוסטים בנוגע לאיפור וטיפוח טובים ומעניינים.
    רציתי לשאול לגבי הפילינג, ציינת שכדאי להשתמש בפילינג שמבוסס על חומצות ולא על גרגרים, גם הקוסמטיקאית שלי אמרה לי את זה פעם, ואז הלכתי לאחד מהפארמים ושאלתי כמה דיילות יופי, ולא היה להן מושג על מה אני מדברת. כרגיל הפנו אותי לפילינגים המעפנים עם הגרגרים.
    בקיצור- שאלתי היא האם יש לך המלצה על פילינג של חב' ספציפית שמבוסס על חומצות?

    השבמחק
  4. תראי, לגבי פילינד עם חומצות. זה ממש לא טריויאלי להשיג אחד כזה בסופר פארם מהסיבה הפשוטה שרוב מוצרי הטיפוח אינם מכילים שום חומר פעיל בריכוז מספיק גדול וזאת על מנת למנוע אפשרויות של אלרגיה או גירוי. אני יודעת שיש כמה מוצרים שאפשר להשיג אונליין:
    1) Vita A Plus Illuminating Serum של MD Formulations.
    2) The Afterglow של Philosophy.
    3) Glycolic Acid 10% Moisturizer של פיטר תומס רוט.

    הייתי ממליצה לך להתייעץ עם קוסמטיקאית שאת סומכת עליה שתמליץ לך על מוצר או שאפילו תמכור לך אחד כזה.

    השבמחק
  5. ואו שברת לי מיליון מיתוסים וחסכת לי מלא כסף. הרבה תודה. תמיד אחרי שאני רואה את השחקניות בסרטים אני מסתכלת על עצמי ורצה לסופר פארם ומוציאה מאות שקלים! לא יותר. במיוחד קרם עיניים!!

    השבמחק
  6. הי לא בובו היקרה,
    אני כ"כ נהנית לקורא את הפוסטים השנונים והמעשירים שלך, את בהחלט עוזרת לי להעביר ימים קשים.
    לגבי הרטינול, שמעתי מרופא העור שלי, והוא אף ממליץ לרכוש את החומר המקורי עצמו - רטין A - למעשה, הומר היחיד המוכר כיום אשר מסוגל באמת לחדור לעור, כלומר לחדור את האפידרמיס. זה רק במרשפ רופא, ועולה - שימו לב- 25 ש"ח. התוצאה - נפלאה. כתמי פיגמנטציה כעורים של שנים נעלמו!

    השבמחק
    תשובות
    1. אנונימית יקרה! תודה רבה על המידע המועיל הזה. אומנם לי אין כתמי פיגמנטציה וקמטים (מסנן קרינה, מסנן קרינה ועוד פעם מסנן קרינה) אבל אני שמחה שעוד נשים יראו את ההודעה שלך ויוכלו לקנות חומר פעיל במחיר מגוחך!

      מחק