יום שישי, 30 בספטמבר 2011

מאק ואומנות השיווק להמונים

מזהירה מראש, הפוסט הזה הוא סוג של כפירה עבור הרבה מצרכניות האיפור הכבדות.
המשך הקריאה על אחריותכם בלבד!


גם אני, כאחת שהייתה רוצה להחשיב את עצמה כמבינה דבר או שניים באיפור, מחזיקה מספר מוצרים לא מבוטל של מאק במגירת האיפור שלי. ודבר אחד משותף להם - אני לא משתמשת בהם כמעט אף פעם. וחשבתי לעצמי, למה זה?
הרי רוב חובבות האיפור והמאפרות המקצועיות ממש מתלהבות ממאק, אז כנראה משהו בי לא בסדר, לא?

רוב המוצרים שיש ברשותי של מאק הם לא יותר מבסדר. חלקם אפילו לא ממש טובים.
יש לי שני מייק אפים שלהם ששניהם על הפנים. הגרועים ביותר שאי פעם השתמשתי בהם. ואלה מייק אפים שהמאפרות של מאק התאימו לי. הם נעלמים אחרי שעתיים מהפנים, משאירים סימנים של מריחה (וממש לא משנה איך מורחים אותם) ובאופן כללי פשוט לא נראים טוב על העור. ולהזכירכם מדובר בעור טוב בסה"כ.
יש לי ברונזר וסומק של מאק, שניהם בסדר. פיגמנט טוב, איכות בסדר, מטשטשים סבבה. בערך כמו כל שאר הסמקים והברונזרים שיש לי במגירה, החל מחברות עממיות וכלה בשאנל.
על המסקרות אני מקווה שאין טעם לדבר...
אם מדברים על צלליות, אז נכון שיש מבחר אדיר של צבעים וגימורים. אחלה, מגניב. מי בדיוק צריך 1658 גוונים של צלליות?
ואפילו אם כן, הפיגמנט של חלק מהן הוא לא מוצלח במיוחד ובהחלט אפשר למצוא אלטרנטיבות לא פחות טובות ואף זולות יותר בשוק.
הגלוסים ברובם די דביקים. ואת האודמים אני האמת לא מכירה מספיק כדי לחוות דעה. אבל יש לי הרגשה שגם הם לא משהו יוצא מגדר הרגיל.
הקונסילרים סבירים ולא יותר מזה.

מה שמשאיר אותנו עם מברשות.
המברשות של מאק אכן מברשות טובות. אבל תמורת יותר מ - 200 ש"ח למברשת, "טוב" זה פשוט לא מספיק. במיוחד שיש אלטרנטיבות הרבה יותר זולות ובכלל לא רעות (רבלון, Sigma, וכו'). במחיר כזה אני רוצה שהמברשת תאפר אותי בעצמה, בזמן שאני לוגמת (כן כן, לוגמת. לא שותה חלילה. כי עלמות ענוגות כמוני לוגמות דברים) את הקפה של הבוקר.

ובל נשכח את הנטייה המאוד מעצבנת שלהם להוציא כל מיני מהדורות "מיוחדות" של מוצרים. לרוב מדובר במוצרים שנמצאים בליין הקבוע או שמוחזרו מקולקציות "מיוחדות" קודמות או כאלה שימוחזרו בעתיד. וזה החלק שלא ברור לי. כאילו כמה פעמים אפשר למחזר את "ויוה גלאם" את שני הליפסטיקים ושני הגלוסים האומללים האלה. בחיי שאני לא מבינה את ההתלהבות. מה? מה מיוחד במוצרים האלה? שיש עליהן חתימות של סידני לאופר וליידי גאגא. יש מישהו שברצינות מתייחס אליהן כאייקוניות של סטייל ואופנה? מדובר בשתי נשים ביזאריות לחלוטין וגם לא מוכשרות במיוחד. האחת עשתה קריירה מ - 2 שירים (גרועים) והשניה עושה קריירה מלבישת בשר נא. האם אלה הם אייקוני האופנה שאנו אושפים להיות כמוהן? אני מאוד מקווה שלא.
מה גם שמרוב הגוונים שכבר יש בליין הקבוע הגוונים בקולקציות המוגבלות ממילא נראים כמעט אותו הדבר כמו לפחות איזשהו גוון שכבר יש.
ולמרות הכל, כל פעם שיוצאת קולקציה חדשה כל חובבות האיפור עטות על המוצרים (הממוחזרים לרוב) משל אלה היו לחמניות חמות בלנינגרד הנצורה.
וזה גרם לי לחשוב. אני תמיד מוצאת דברים ממש הזויים לחשוב עליהם. במיוחד עכשיו שמאסטר שף נגמרה והתפנו לי שני ערבים בשבוע.
הגעתי למסקנה שמאק זה ה"אפל" של עולם האיפור. למרות שהביצועים של מכשירי "אפל" למיניהם אינם מתעלים על המתחרים, וברוב המקרים אפילו נופלים מהם, למרות שהמחירים גבוהים יותר (בד"כ), רוב האנשים עדיין משוועים למוצרי "אפל". כי "אפל" יודעת לשווק. הם יודעים לייצור מצג שווא של ביקושים מטורפים (בד"כ ע"י זה שהם מגבילים את כמות היחידות שיוצאת לשוק) בדיוק כמו שמאק עושים עם הקולקציות המוגבלות שלהם. "אפל" הצליחו למצב את עצם כמותג אופנתי, יוקרתי ומעוצב וכך גם מאק.

אך בפועל, אם נסתכל היטב על שתי החברות האלה לעומת המתחרות שלהן, נראה שלהרבה מאיתנו פתאום יתחוור שהמלך הוא עירום.

ועוד נקודה למחשבה:
M.A.C ו - מאק (מחשב של "אפל") - צירוף מקרים????

מה אתם אומרים על זה?

8 תגובות:

  1. כל מילה חקוקה בסלע. אני איתך!

    לא אחת אני נכנסת לחנות מאק, בד"כ פרו ברמת אביב, משוטטת מתבוננת ויוצאת בלי שקית. אני מחנות איפור בלי שקית! יש לי אחות שמכורה למאק, חברותי מהללות ומשבחות ורבות בבלוגיה. אני לא יכולה לפסול כי לא ממש רכשתי והתנסיתי. מייקאפ - לא הצליח לי למצוא למרות שאחותי נשבעת בסטודיו פיקס. שפתונים - יבשים ולא נעימים לי, ניסיתי או כמה ניסיתי. סמקים - יפיפיים והמחירים הוגנים לדעתי - יש לי אחד וגם שימר נחמד.. כל השאר?

    אם לסכם מה את אומרת בעצם ש..המלך עירום? וש...מיליארד טועים..

    השבמחק
  2. מסכימה על חלק מהדברים. דווקא המייקאפ של הסטודיו פיקס עמיד עלי בצורה יוצאת דופן - החזיק מעמד כמעט עשר שעות בטיול די מאסיבי במדבר בחום שלנו. טרו מאץ' של לוריאל, למרות שהוא בס"כ די בסדר, הפך להיות עלי אפור אחרי שעתיים... אבל בנוגע למחזור של מוצרים - לגמרי. לפעמים צריך לדעת איפה להפסיק. במיוחד עכשיו, כשיוצאת קולקציה חדשה כל שבוע!

    אבל מפה ולהגיד שכולם טועים? זה כבר די מגוחך. שכל אחת תעשה את הבחירות שלה. אם מישהי אומרת שמאק טוב לה, מעולה. אם לא, אז לא. בסך הכל מדובר בטעם אישי.

    השבמחק
  3. אני התחיל מהסוף, נכון שזה דיי מטורף שיוצאת כל שבוע קולקציה חדשה, אבל זה חלק מהריגוש שמאק אוהבים לבנות ואין מה לעשות הולך להם, בארץ ואחת כמה וכמה בחול!
    אני מאמינה שפשוט עושים חושבים מה את רוצה ומה לא...
    ולא נכנעים לכל טרנד.
    אבל מפה ולומר שמוצרים לא איכותיים אני חולקת עלייך, יש להם פלויידינים מעולים, סמקים, מברשות, אישית אני מאוד אוהבת את השפתונים והגלוסים, ליפסטיינים, עפרונות ועוד....
    ושלא נשכח שזו אחת החברות המקצועיות היחידות שניתן להשיג בארץ (נגיד עם מישהו לא מעוניין לרכוש מחול)
    אז כמו שאומרים...מיליון סינים לא טועים. (-:

    השבמחק
  4. תיארת בדיוק את הרגשתי! לאחר שניסיתי מס' פעמים דוגמיות של מוצרים לפנים לא הבנתי על מה המהומה. המייקאפים לא עמידים עליי, הפודרה השקופה המפורסמת הופכת על פניי לבוץ והמסקרה שורטת לי את פנים העפעף. יש לי 3 מברשות שלהם והן כמעט ולא בשימוש. גם האייליינר ג'ל מאכזב בגלל שחלק מהצבעים מתקבלים לא אטומים ודורשים מריחה ע"ג מריחה וזה כבר לא אסטטי.

    השבמחק
  5. עדי:
    אין לי ספק שהכל עניין של טעם והתאמה אישית. כמו כן אני בטוחה שבמאק יש הרבה מוצרים איכותיים. אך האיכות הממוצעת של מוצרי מאק אינה פחות או עולה על כל חברה מכובדת אחרת (ולאו דווקא רק היקרות). אבל מסביב אף חברה אחרת אין כזה באזז כמו שיש סביב מאק. וזה מה שמוזר לי בכל הסיפור הזה. אין כמעט אף מוצר שיש לי של מאק (ויש לי הרבה... גם אני קורבן של שיווק מוצלח) שאין לי מוצר מחברה אחרת שמתעלה עליו (ולפעמים אפילו יותר זול ממנו). אז למה? מה יש בחברה הזאת שאני לא מצליחה לראות?

    השבמחק
  6. וואו, חשבתי שאני עוף מוזר בעניין מאק.. לא חשבתי שיש עוד שמרגישות כמוני
    אם יש מוצר שנחשב טוב ממאק, אני תמיד מוצאת אחד הרבה יותר טוב ממנו בחברה אחרת. הכל שם ממוצע, פשוט המבחר ענק.. אולי זה מה שמושך לשם
    לא שופטת, פשוט לא מתחברת למאק.
    מה שכן, אני חושבת שדווקא הצלליות הניטרליות במרקם VELUXE PEARL ממאק, יחודיות מאוד. קשה מאוד למצוא להם דיופים..

    השבמחק
  7. מה שיפה באיפור, לפחות בעיני, שיש כ"כ הרבה אופציות והמגוון מטורף, וכל אחת יכולה למצוא משהו להתחבר אליו.
    התאמה של מוצר היא כ"כ אינדיווידואלית, וכבר קרה לי שהמלצתי על מוצר שלדעתי הוא מדהים ושמעתי מאחרות שהן לא אהבו, או להיפך- קטלתי מוצר ושמעתי עליו ביקורות מהללות.
    אני חושבת שיש למאק מוצרים מצוינים לצד מוצרים פחות טובים, ושוב- אינדיווידואלי מאוד. השתמשתי עד היום בשני מייקאפים שלהם והייתי ממש מרוצה. לעומת זאת יש להם מוצרים שאני אישית לא רואה סיבה לשלם עליהם.
    החוכמה היא לקנות בצורה חכמה, ולא לקנות בצורה עיוורת. כל אחת צריכה לעשות את השיקולים שלה ולהחליט מה מתאים לה וכמה היא מוכנה לשלם.
    אותו הדבר לגבי אפל- יש להם מוצרים מצוינים [ואני אומרת מניסיון] ויש להם מוצרים שלא שווים את הכסף. וגם כאן זה אינדיווידואלי- תלוי מה את מחפשת במוצר ואיזה דרישות יש לך ממנו.

    השבמחק
  8. אני איתך, בהתחלה נסחפתי בשטיפת מוח של מאק, קניתי את כל הסריה של מאק , מייקאפ, פודרה, סומק, שימר, צלליות, פלוידליין, גלוס, קונדישינרגלוס, פשוט כל החבילה.
    ומאף אחד מהמוצרים לא הייתי מרוצה, התקשתי למרוח את המייקאפ, הפודרה התקשתה והותירה בי סימני מריחה. החומרים קשים מדי לעבודה, עברתי לחברות עממיות יחסית של הפארמים, והעבודה יותר כייפית וקלה למריחה, במיוחד מוצרי הבייסיק שהם מייקאפ-פודרה.
    דארמה פואם

    השבמחק