יום שני, 5 בדצמבר 2011

Is Less, More?

אחת השאלות שמטרידות אותי לאחרונה (לא כמו צבע הקקי של הילדה שלי, אבל עדיין די מטרידה) היא מה זה "יותר מדי איפור"? או לחילופין, למה מתכוון המשורר באמרה Less is more כשמדברים על איפור? האם זה אומר שצריך להשתמש במעט מוצרי איפור, או לשים מעט חומר או שמא מספיק שהאיפור יראה טבעי (גם אם מאחוריו נמצאים גלונים של מייק אפ נוזלי)?
נחשו בכמה מוצרי איפור השתמשו ליצירת המקרה הזה

השאלה הזאת עלתה במוחי לאחר שנחשפתי לאתרה של Lisa Eldridge. אלדרידג' היא מאפרת מאוד מאוד נחשבת באנגליה (ואף ברמה בינלאומית). כזאת שמאפרת את מיטב הסלבס ומשתתפת בכל ההפקות הנחשקות של מגזיני האופנה הנוצצים ביותר (ELLE, Vouge, וכו'). באתר שלה יש גם סרטונים שבהם היא מדגימה מראות איפור שונים. לרובם מכנה משותף אחד בולט - היא משתמשת במעט מאוד מוצרי איפור לכל מראה וגם מניחה מעט מאוד חומר. מיותר לציין שהתוצאות נראות נפלא וזאת בהתחשב בעובדה שאלדרידג' אינה בחורה צעירה ועורה רחוק מלהיות חלק ומדהים.
כל זאת, בניגוד מוחלט לאחיות Pixiwoo. על מנת לשכפל את מראה ה"שגרת האיפור היומית שלי ב - 5 דקות" צריך 17 מברשות, אקדח ופצצה. למה אקדח אתן שואלות? על מנת לשדוד את הסופר פארם הקרוב למקום מגוריכן. אז למה הפצצה? אלמנטרי ווטסון! על מנת לחטוף מטוס ולשדוד גם את ספורה.
כל מראה איפור שלהן מתחיל משני פריימרים לפחות (פנים ועיניים - מזל שלא המציאו פריימר לצוואר, לגבות ולאוזניים). קונסילר, מינימום 2 צלליות, איי ליינר, צללית לגבות, ברונזר, היילייטר, סומק, פודרה להצללות, פודרה, תוחם שפתיים, אודם וליפגלוס. לזכותן יאמר, שבסוף האיפור נראה נהדר ובכלל לא עמוס.

בכלל, תחשבו על הפרדוקס שבמילים "איפור במראה טבעי". זה בד"כ איפור שמטרתו להיראות כאילו האשה כמעט אינה מאופרת אך בפועל יש עליה 15 מוצרים שונים. 
מראה "טבעי" שמושג ע"י מליון מוצרי איפור + מוצר האיפור הנחשק מכל - הפוטושופ

לאור הנ"ל ולאחר צפייה מאסיבית בסרטונים של אלדרידג' אני מיישמת את הגישה שלה בשבועות האחרונים ואני חייבת לציין שאני מאוד מרוצה מהשינוי הזה. לוקח לי 20 דק' פחות להתארגן בבוקר (כי אין צורך לחכות שקרם הלחות יספג ואז שהפריימר יספג ואז לשים עוד מליון דברים על הפנים), חסכון אדיר במוצרים שרציתי לקנות אך ויתרתי (כי הבנתי שאין לי צורך בהם) ואני חייבת לציין שאני מאוד מרוצה ממה שאני רואה במראה בבוקר. האיפור עדין, מחמיא ולא מכביד.

אז במה אני משתמשת?

UPD - בעקבות בקשה אני כותבת את המותגים שאני משתמשת בהם.
מייק אפ פודרה - Matt Lumiere של שאנל או Sheer Matifying Compact של שיסיידו.
סומק - לרוב אני משתמשת ב - Sugar Bomb של בנפיט.
עפרון גבות - עפרון גבות של שיסיידו.
צללית אחת - Emerveille המהממת של שאנל או לחילופין כל צללית בצבע טבעי כהה על מנת לשים בקפל העפעף.
מסקרה - Perfect Mascara Defining Volume של שיסיידו.
ליפ גלוס/אודם - Pupa Volume בגוון 100 (גוון ניוד).
לפעמים קונסילר - כרגע בכלל אין לי קונסילר (אני חושבת שאחרי הוידוי הזה הולכים להעיף אותי בבעיטה מפורום "איפור וציור גוף" בתפוז)


אז ספרו לי, בכמה מוצרי איפור אתן משתמשות ביום יום?

8 תגובות:

  1. היי תוכלי לפרט בשמות המוצרים והחברה שבהם את משתמשת?

    השבמחק
  2. האמת שגם אני לא משתמשת בהרבה ביומיום! אבל אני מבינה איך אפשר להשתמשת במלא בשביל איפור טבעי, אבל זה גם חלק מהכיף ;-)) אני משתמשת נגיד במייקאפ, פודרה, סומק להצללות, סומק רגיל, קונסילר, צללית לגבות, צללית אחת לעפעף (לפעמים 2), מסקרה, ושפתון. זה נשמע הרבה אבל המראה שזה נותן מאד טבעי :-)

    השבמחק
  3. בד"כ לא משתמשת בהרבה בכלל.
    מייקאפ, סומק, אייליינר, מסקרה ושפתון.
    לפעמים מוותרת על אייליינר, לפעמים מוותרת על שפתון..
    לםפעמים מוסיפה פודרה או צללית נייטרלית..
    קרם לחות אני שמה תמיד, פריימר לפנים לא תמיד, במיוחד כי עוד לא הצלחתי להחליט אם הוא מחצ'קן אותי או לא.

    השבמחק
  4. גם אני לא משתמשת בהרבה.
    מייקאפ, פודרה, סומק, מסקרה ולפעמים שפתון ניודי.
    זהו.. כבר לא אוהבת את המראה המאופר מידי... כנראה שהתבגרתי

    השבמחק
  5. אני נוקטת בגישה הזו של "מעט הוא יותר" כבר שנים - מאז שגיליתי את נפלאות המייקאפ פודרה!
    פעם היה לוקח לי רבע שעה רק להניח מייקאפ כמו שצריך. היום - עשר שניות והפנים ממויקפות (מילה שהמצאתי עכשיו, נכון שהיא ממלאת חור ענק בשפה העברית? :-P)
    בכל מקרה, אני ממש בן אדם של לישון עוד חצי שעה בבוקר ולא של להתאפר עם שש צלליות, ובשעות הבוקר המוקדמות אני משתמשת בבסיסי ביותר (בדיוק כל מה שנמצא בתיק איפור הנייד שלי שאני לוקחת איתי לכל מקום). מייקאפ פודרה, סומק, עיפרון עיניים, באלם עם צבא וצללית יומיומית. סה טו!

    נהניתי מאוד מהפוסט, והתגלגלתי פה מצחוק כשהגעתי לחלק של האקדח והפצצה. גאוני!


    צונית

    השבמחק
  6. אילו רוב הנשים היו הולכות בדרכך, אזי חברות הקומטיקה היו פושטות את הרגל ואז מה היה נשאר לנו? כחל?
    יש הבדל בין איפור יומיומי ולא מקצועי, לבין איפור להפקות אופנה תחת עדשות מצלמה. יש שאיפור בשבילן הוא משהו בסיסי ויש מכורות. כל עוד בחורה יכולה להרשות לעצמה, זו ההתמכרות הכי טובה שיש לדעתי.

    אני אישית לא ראיתי הבדל בין איפור עם פריימר או בלי על עור פני, אחרות לא יצאו בלעדיו. יש שמפריע לה שהיא חוות ותרצה, פריימר, מייקאפ,בודרה, ברונזר, סומק וכולי וכולי. כל אחת ומה שהיא מוכנה להקדיש. יותר זה פחות אין ספק, אך אם שמנו יותר ונראותיותר, למה לא בכיף.
    כשאני ממהרת אני מסתפקת במייקאפ, פודרה, סומק, שפתון (ולאחרונה גם מסקרה) כזמני בידי ואני מאפרת את העניים בצלליות עשירות, הצללות, עפרונות עיניים, גבות - אני מרגישה יותר, אפילו אם קצת יותר, זה נפלא

    השבמחק
  7. אני לא חושבת שיש תשובה אחת נכונה לשאלה הזו. כל אחת צריכה להחליט בשביל עצמה מה יותר טוב לה ונכון לה. כל הדרכים לגיטימיות בעיניי, ויש ימים שאין לי זמן או כוח להשקיע באיפור ואז אני אצא מהבית בלי כלום או עם מינימום השקעה, ויש ימים שבא לי להתפרע ואני יכולה להשקיע חצי שעה רק באיפור עיניים ולעבוד עם 7 צלליות שונות.

    השבמחק
  8. שעשעת אותי עם התאור של האחיות לעומת ליסה והאמת שעל הדרך גרמת לי לחזור לצפיה מעמיקה יותר בסרטונים שלה.
    אמנם זה כיף להשקיע במראה ובאיפור וליצור יצירת מופת שגם אפשר לצאת איתה מהבית, אבל תכלס, נראה לי שרוב הבנות יעדיפו לישון עוד קצת :)

    אישית ביום יום אין מצב שאני שמה צלליות בלי פריימר עיניים/צללית קרם/ בסיס כלשהו, אבל זה בגלל שאין לי ברירה כי העפעף שומני. לעומת זאת אין מצב שבעולם שביום רגיל אני אניח פריימר לפנים. אני משתמשת בפריימר רק לאירועים בהם העמידות של המייקאפ צריכה להיות ממש טובה.
    נראה לי שביום יום זה יהיה: מייקאפ/BB (גם לא תמיד, תלוי במצב העור, סומק,פריימר עיניים, צללית, מסקרה (חובה) ושפתון.

    השבמחק