יום רביעי, 7 בדצמבר 2011

Co - Washing

לא, לא מדובר על רחצה הדדית! זה לא בלוג כזה...
מדובר על טרנד יחסית חדש בטיפוח השיער. חפיפה עם מרכך בלבד.
קראתי על הנושא הזה ברחבי הבלוגוספירה הרוסית והיו על השיטה הזאת לא מעט ביקורות טובות ולכן החלטתי לכתוב על השיטה הזאת למען מאותגרי הקירילית בינינו.

למי השיטה לא מתאימה?
  • אנשים עם מחלות/בעיות בעור הקרקפת - רצוי להתייעץ עם רופא.
  • אנשים עם שיער מאוד דק ושביר/נוטה לנשירה.
  • אנשים עם שיער חסר נפח לחלוטין - כמו שלי למשל.
  • אנשים עם שיער חלק.
למה? על נושא בעיות העור אני לא חושבת שיש צורך להרחיב. לגבי שלושת הסעיפים האחרונים - חפיפה עם מרכך מאוד מורידה מהנפח ומחליקה את השיער ולכן על אנשים עם שיער חסר נפח או שיער חלק לא יהיה שום אפקט וסתם חבל על המאמץ. לגבי אנשים עם שיער חלש, מדובר בשיטה שדורשת התעסקות יחסית ארוכה עם השיער וזה לא בהכרח טוב לשיער חלש שנוטה להישבר.

למי השיטה כן מתאימה?
  • בעלי שיער קשה ועבה שקשה לסדר אותו.
  • בעלי שיער עם המון נפח וחשמל סטטי.
  • חברינו המתולתלים.
  • אנשים שצובעים שיער באופן קבוע.
  • בעלי שיער חסר ברק ויבש.
חשמל סטטי זה באסה



אנחנו נצטרך: מרכך ללא סיליקון. 
ל"הוואי" יש מרככי שיער ללא סליקון (תוודאו שברשימת המרכיבים אין שום מרכיב שנגמר ב - cone) גם ל"כיף" יש מרככי שיער ללא סיליקון. כמו כן, לחובבות מותגים ממעבר לאוקיינוס יש רשימה כאן.

אז איך עושים את זה?

יש להרטיב היטב את השיער. דהיינו, לעמוד לפחות 2-3 דקות מתחת לזרם מים. לסחוט את השיער עד כמה שאפשר. לקחת כמות נדיבה של מרכך (זו לא שיטה לקמצנים...) ולהתחיל לעסות אותו לתוך שורשי השיער. ממש לעשות מסאז' לקרקפת עם המרכך. לאט לאט, להוסיף עוד מרכך ולפזר אותו לכל אורך השיער. אח"כ חוזרים לשורשים, מוסיפים מעט מים וממשיכים לעסות עד שנוצר קצף. ככה עושים עם השיער לכל אורכו. כל התהליך אמור לקחת משהו כמו 6 דק'.
לבסוף יש לשטוף היטב את השיער (לפחות 2-3 דקות).



לאחר מכן אפשר להשתמש בכל מוצר שבא לכן (מסכה, מוצרי עיצוב וכו').

מאוד חשוב לא לחסוך בכמויות המרכך ובזמן העיסוי על מנת להגיע להקצפה. ההגעה להקצפה חיונית על מנת שהתרגיל הזה יצליח והשיער יהיה נקי.
קראתי ביקורות של נשים שחופפות ככה כבר הרבה זמן ולפי טענתן הן שמו לב לשיפור במראה ובמרקם השיער.

לא חייבים לחפוף עם מרכך כל הזמן. בהחלט אפשר לעשות את זה פעם ובין הפעמים לחפוף עם שמפו באופן רגיל.


נסיון אישי שלי - עשיתי את זה (מבלי לדעת שהשיטה לא מתאימה לי). באופן מפתיע, לעומת הציפייה שלי, השיער היה נקי ובכלל לא שומני. הוא היה מאוד מבריק ורך. ממש לא יכלתי להפסיק לגעת בו ולהתפעל מכמה שהוא נראה בריא וזוהר. הבעיה העיקרית שגרמה לי לזנוח את הקטע הזה היא שפרוצדורה הזו מורידה נפח ומכיוון שהשיער שלי גם ככה שמוט חסר חיים על הראש שלי, הורדת נפח זה הדבר האחרון שהוא צריך.

אני בהחלט ממליצה לנסות את השיטה, כי אף פעם אי אפשר לדעת איך השיער יגיב. מקסימום תמי אפשר לחפוף אח"כ.

2 תגובות:

  1. לשפחתך הנאמנה והמתולתלת יש שיער דק ושביר, כך שגם לי לא תתאים השיטה.

    צריכה את הנפח שישווה לתלתלים מראה מלא ובריא

    השבמחק
  2. נשמע מעניין, לי יש הרבה נפח יחסית אבל אני אוהבת אותו ככה...
    אגב, לבעלי שיער שמן, קרקפת שמנה גם לא נשמע לי מומלץ, כי אומרים שבעלי שיער שמן לא להגיע עם המרכך עד הקרקפת בכלל.

    השבמחק