יום שלישי, 1 בנובמבר 2011

אז איך מתחילים להתאפר? - חלק ד'

אחרי שדיברנו על מייק אפ וחשיבותו בהצלחת מראה האיפור, נדבר על מוצר האיפור השני בחשיבותו למראה איפור יפה - הסומק. אני מאמינה שאי אפשר להשאיר פנים עם מייק אפ ללא סומק. מכיוון שמייק אפ מאחד את גוון הפנים הוא גם "משטח" אותו ויזואלית. מוצרים כמו סומק, ברונזר, Highligter וכו' עוזרים לנו להחזיר לפנים שלנו עומק ומראה בריא וזוהר.

ישנם מגוון של סמקים בשוק. במגוון צבעים, גימורים ומרקמים. המרקמים הנפוצים ביותר של סמקים הם: סומק פודרה (דחוס בד"כ), סומק אבקתי בתפזורת (לרוב מינרלי) וסומק קרם. ישנם גם סמקים בצורת סטיק, בצורת ג'ל (O-Glow של סמשבוקם) ומוס (מייבלין).
לכל חברה יש מגוון גוונים של סמקים. רובם מתחלקים ל - 2 תתי גוונים: חם וקר.
גוונים חמים: קורל, כתום, אפרסק, חום (גוונים חמים).
גוונים קרים: ורוד, שזיף, אדום, חום (גוונים קרים).

בעקרון יש 2 גישות לבחירת סומק. יש כאלה הטוענים שאם תת גוון העור הוא קר אז גם הסומק צריך להיות עם תת גוון קר. אחרים טוענים את ההיפך (כמובן). אני אף פעם לא ממש התעמקתי בתת גוון ופשוט קניתי כל צבע שלדעתי החמיא לי וזה מה שאני ממליצה לעשות לכן. אך עדיין ישנם כמה כללים שעדיף להישמע להם:

1. לבעלות עור שמן ונקבוביות גדולות מאוד כדאי להימנע מסמקים שימריים (מנצנצים). כי גם ככה עור כזה מתחיל לנצנץ מעצמו במהלך היום והחלקיקים המנצנצים בסומק עלולים למשוך תשומת לב מיותר לנקבוביות.
2. בנות שנוטות להאדים (ולא, אני לא מדברת על הסמקה טבעית וביישנית אלא על כלי דם שמתרחבים וגורמים לאדמומיות לא בריאה באזור הלחיים) צריכות להימנע מסמקים ורודים וללכת על גוונים חומים/אפרסקיים.
3. תחזרו אחריי: "לא מורחים סומק קרמי/ג'ל מעל פודרה!". במילים אחרות לא מורחים רטוב על יבש.
4. לא מניחים סומק על כל צידי הפנים. וגם לא על כל תפוח הלחי. דרך טובה לקבוע איך להניח את הסומק זה להתבונן בפנים שלכן אחרי פעילות גופנית יחסית מתונה (אחרי שיעור קיק בוקסינג תראו כמו סלק... אם אתן עושות אותו נכון) ותראו שאזורים מסוימים בפנים הופכים ורודים. אלה המקומות להניח עליהם סומק.
5. מאוד חשוב לא להגזים עם סומק. הגזמה יכולה ממש להרוס את כל המראה ולגרום לכן להראות כמו ליצן. ולכן תמיד כדאי להתחיל בלקיחת מעט מאוד חומר. תמיד אפשר להוסיף עוד.
6. במקרה שלא קראתן טוב את את סעיף חמש ואתן נראות כאילו תקפה אתכן דמות מ"מעשה בחמישה בלונים", זה הזמן לשלוף צמר גפן ולהעביר אותו בעדינות על המקומות בהם יש עודף צבע.

קצת המלצות:
  • Dream Mousse Blush (מייבלין) - סומק במרקם מוס. מאוד נעים ומטשטש מצוין. החיסרון היחיד הוא שאין הרבה גוונים.
  • Blushing Blush Powder Blush (קליניק) - מעבר לעובדה שמוצר זה בוודאי יזכה בקטגוריית השם המקורי ביותר לסומק, מדובר בסומק מאוד מוצלח עם גוונים לא רעים. היתרון (והחיסרון) הוא שמאוד קשה להגזים איתו. צריך לאסוף הרבה חומר כדי להגיע לתוצאה מאוד בולטת.
  • ביוטי בלטו טריו (מאדינה מילאנו) - את הסומק הזה קיבלתי מאמא שלי שקונה שם לעתים. מדובר בסומק עם פיגמנט מטורף (בדיוק להיפך מקודמו) שצריך ממש מעט ממנו כדי להגיע לתוצאה נראית לעין. בנוסף לכך הוא גם מאוד עמיד.

מה הסומק האהוב עליכן?

3 תגובות:

  1. איזה פוסט יפה וורדרד! אני בעיקרון לא מתה על סמקים, מהסיבה הפשוטה שיש לי אדמומיות טבעית באיזור הלחיים אז סומק נראה קצת Over Kill לטעמי :) בגלל זה אני מעדיפה ברונזר כדי לתת צורה לפנים והסומק הטבעי שלי משלים לי את המראה!

    השבמחק
  2. פוסט מאוד אינפורמטיבי ויפה.
    שימי לב שגם מייבלין וגם מאדינה מילאנו עורכים ניסויים בבע"ח / משתמשים בחומרים שנוסו על בע"ח.
    האם סומק באמת שווה את זה?

    השבמחק
  3. תודה. מאוד עזרת לי. אני מאוד אוהבת סמקים. סומק ורוד יפה בעיני, אבל לא מתאים לי. ורוד שזיפי, אולי, ורוד בייבי, בטח שלא. כשאני מזיעה הלחיים שלי נראות, כמו שתארת בסעיף 2. תמיד אני הולכת על חומים/אפרסקיים, אפילו ברונזיים.

    השבמחק