יום שבת, 29 באוקטובר 2011

אז איך מתחילים להתאפר? - חלק ג'

בפוסט הקודם דיברתי על חשיבות המברשות במלאכת האיפור המפרכת. אך לטעמי, מברשות זה לא מספיק ויש עוד כמה אביזרים שיכולים לעזור לנו להתקרב עוד צעד לעבר האיפור המושלם. 
 
Make up Accesoriesפאף - פאף זו מין כרית קטנה עם כיסוי בד רך שמשמשת להנחת פודרה. החיסרון הבולט של הפאף, גם כאן, הוא שהרבה חומר נדבק אליו וזה גורם לבזבוז. למרות זאת, הפאף יכול להיות פיתרון טוב למי שמשתמשת בפודרה בתפזורת ולא רוצה לקחת איתה את כל הקופסא ולהסתכן בכך שהתיק שלה יראה בסוף היום כמו תיק של בלדרית קוקאין. אוספים על הפאף פודרה ומכניסים לתיק איפור או לשקית ניילון דקה. במהלך היום אפשר לרענן את האיפור עם הפאף המוכן מראש.

מעגל ריסים - שמעתי סיפורים על כך שיש נשים שלהן ריסים עבים ארוכים ומעוגלים. מצד שני שמעתי סיפורים על איש השלג - זה לא אומר שהוא קיים. בקיצור, אם גם את ניחנת בריסים באורך בינוני וישרים כמו כביש הסרגל, מעגל ריסים זה פריט חובה! מעגל ריסים יעשה את כל מה שכל המסקרות מבטיחות אך לא מקיימות. מאז שקניתי את מעגל הריסים שלי אני משתמשת בו כל יום וכל יום מתפעלת מההבדל שהוא עושה באיפור שלי. לעניות דעתי, אני חושבת שכל אשה צריכה מעגל ריסים.
 
 
ספוגיות - ספוגיות אלה מברשות המייק אפ של אתמול. פעם, כל מתאפרת שמכבדת את עצמה הייתה משתמשת בספוגית סיליקון משולשת להנחת מייק אפ. מאז הספוגיות התקדמו מאוד ואפשר למצוא אותן במגוון צורות, חומרים וצבעים. אך עדיין יש להן חיסרון משמעותי אחד, בזמן הנחת המייק אפ (נוזלי במיוחד) חלק מהמייק אפ נספג בספוגית וזה גורם לבזבוז מיותר של חומר. מה שכן ספוגיות הן אמצעי נהדר להוריד עודפים של מוצרי איפור קרמיים או נוזליים. אם פתאום את מוצאת את עצמך נראית כמו שחקנית בתיאטרון קבוקי, זה הזמן לשלוף את הספוגית ובעדינות לספוג ולטשטש עודפי איפור.
 
ריסים מלאכותיים - גילוי נאות... אני לא יודעת להדביק ריסים מלאכותיים. אבל, אני מניחה שכמו כל דבר באיפור, זה עניין של תרגול. ריסים מלאכותיים מאוד משדרגים איפור עיניים ונותנים אפקט שגם מעגל ריסים והמסקרה הכי טובה בעולם לא יכולים לתת. ולכן, אם יש לכן קצת עודף זמן הייתי ממליצה לכן ללמוד לעשות את זה.
 
פינצטה - אומנם, ממבט ראשון אין שום קשר בין פינצטה לאיפור. אך כל מאפרת מקצועית תגיד לכן כשהגבות אינן מסודרות, זה מאוד פוגם במראה הכללי בכלל ובאיפור בפרט. אם אף פעם לא עשית גבות ויש לך שם ג'ונגל סוער, אני ממליצה ללכת למישהי מקצועית שתסדר לכן את הגבות בפעם הראשונה ואז תוכלו פשוט ללכת בעקבותיה ולתלוש שיערות סוררות.

נראה לי שכיסיתי את כל האביזרים העיקריים.

האם יש לכן תוספות מנסיונכן האישי?
 


יום ראשון, 23 באוקטובר 2011

כל כך יפות שבא לבכות!


          לפני שאני אפרסם את חלק ג' בסדרה אז "איך מתחילים להתאפר?" אני חייבת לכתוב על פטיש לא 
          ממומש. אני מאוד אוהבת אריזות של מוצרי איפור. במיוחד כאלה של הקולקציות המוגבלות של מותגי 
          האיפור היוקרתיים, כמו: שאנל, דיור, קלרינס, גרלן (האלופים בעיצוב מוצרים, לטעמי.) וכו'.
          באופן רציונלי, אני מבינה שמדובר במוצרים שדומים כבר למה שיש בליינים הקבועים של המותג 
          ושהמחירים המטורפים שדופקים עליהם בכלל לא מוצדקים. אך הלב ממשיך לזעוק כל פעם שאני עוברת
          ליד סטנד של גרלן ורואה את הפודרות והברונזרים המהממים שעומדים שם.

Pretty boxes
             האם אני לבד? האם המראה החיצוני של מוצר (עיצוב האריזה, החומר שממנו הקופסא עשויה וכו') 
             משפיע על החלטות הקניה שלכן?



יום שבת, 22 באוקטובר 2011

אז איך מתחילים להתאפר? - פרק ב'

כמו שהבטחתי בחלק הקודם, בפוסט הזה אני אנסה לעשות רשימה מסודרת של מברשות שכל מי שמתאפרת חייבת שיהיה לה. אבל לפני זה, צריך לדעת שיש בגדול 2 סוגים של מברשות. מברשות משיער טבעי (שיער עז למשל) ושיערות עם שיער סינתטי. ההבדל העיקרי ביניהן הוא המטרה שלשמה הן נועדו. שיערות משיער טבעי מומלצות לשימוש עם חומרים יבשים (צלליות אבקה, צלליות אבן, סומק אבקה/אבן, פודרה וכו'), בעוד שמברשות משיער סינתטי נועדו לשימוש עם חומרים נוזליים/"רטובים" (מייק אפ נוזלי, סומק קרם, צלליות קרם/רטובות, קונסילר וכו'). חשוב לציין שאלה לא חוקים חקוקים באבן ויש לי כמה מברשות סינתטיות שאני בשמחה משתמשת בהן להניח צלליות אבקה.

ועכשיו נעבור לנושא הפוסט - מברשות.

מברשות לפנים:
1. מברשת קבוקי - מדובר במברשת קטנה, שמנמנה ועגולה. היופי במברשת הזאת הוא שיש לה שימושים רבים מאוד. הנחת מייק אפ נוזלי/מוס/מינרלי, הנחת ברונזר, הנחת פודרה ובעצם כל פעולה שדורשת פיזור חומר על שטחים נרחבים של הפנים (לא נשתמש בה להנחת סומק כי היא גדולה מדי ואף אחת לא רוצה להיראות כמו סלק, נכון?). 
לאחרונה יש טרנד של מברשות קבוקי עם ראש שטוח. אני לא שמתי לב להבדל בהנחה של כל מיני מוצרים ולכן זה עניין של העדפה אישית.
מברשות קבוקי אפשר להשיג בהרבה מקומות ובטווח די רחב של מחירים. מברשות קבוקי של MAC ושל איל מקיאג' יעלו לכן יותר מ - 200 ש"ח (הקבוקי של איל מקיאג' לא מאוד מוצלחת וממש לא שווה את המחיר שלה). בעוד שקבוקי של Sigma תעלה לכן 19.00$ לא כולל משלוח. כמו כן יש מברשות לא רעות בחנויות כמו ביוטי קר ו - WOW. אני באופן אישי לא ניסיתי אבל ראיתי הרבה מאוד תגובות טובות על המברשות האלה, ועלותן היא ממש מגוחכת.
F82 - Sigma
כמו כן יש מברשות קבוקי עם ידית ארוכה. יש אנשים שנוח להם יותר לאחוז בידית ארוכה מתאפרים. אני באופן אישי משתמשת בקבוקי על מנת להניח מייק אפ פודרה (לפעמים אני גם משתמשת בספוגית המצורפת). אני אוהבת להשתמש בקבוקי כי זה ממש מהיר (מערבבים בתוך הפודרה כמה פעמים ואז מתחילים להתחרע עם הפנים לכל הכיוונים ותוך חצי דקה יש פודרה על כל הפנים). השתמשתי בקבוקי גם כדי להניח מייק אפ נוזלי. לפני שהתמשתי בה למייק אפ, הנחתי איתה ברונזר (מכיוון שהקבוקי גדולה וצפופה, היה יותר קל לערבב את הברונזר כך שהוא לא יראה כמו כתמים חומים). בקיצור, עכשיו שקראתי את מה שכתבתי עד כה, אני הולכת לקנות עוד קבוקי.

F84 - Sigma
2. מברשת סומק - בעקרון יש שני סוגים של מברשות סומק. מברשת זוויתית ומברשת מעוגלת רגילה. אני באופן אישי מעדיפה מברשות סומק זוויתיות, כי לי באופן אישי יותר נוח להניח ולטשטש עם מברשת זוויתית. אבל גם כאן, זה עניין של נחות והעדפה אישית. מניסיון אישי שלי, מברשת סומק חייבת להיות צפופה (פחות מהקבוקי) ולא קטנה (קצת יותר קטנה מתפוח הלחי). למברשות סומק קטנות קוטר יש נטייה לייצר כתמי צבע שקשה לטשטש ואז את עלולה לקבל מראה של מחלת עור במקום סומק בריא.
אני מאוד אוהבת את המברשת הזוויתית של Sigma להנחת סומק. לדעתי זו מברשת מדהימה לעוד הרבה דברים (היא מושלמת להנחת מייק אפ נוזלי כי בגלל הזוית שלה אפשר להגיע למקומות צרים וכתנים כמו צידי האף ומתחת לעיניים. היא נהדרת להנחת ברונזר ומצוינת להארת עצמות הלחיים). אבל אני משתמשת בה בעיקר להנחת סומק. כשמניחים סומק מאוד חשוב להתחיל בלקיחת כמויות קטנות, מקסימום תמיד אפשר להוסיף עוד צבע. במקרה ואת רואה שנסחפת עם כמות הסומק, קחי צמר גפן ותעבירי אותו בעדינות על הלחיים (זה אמור להוריד חלק מהצבע העודף).




3. מברשת פודרה - חשוב לציין שלא כולן צריכות פודרה (נשים עם עור יבש או לחילופין כאלה שמשתמשות במייק אפ פודרה) ולכן המברשת הזו היא Must have רק אם את משתמשת באופן קבוע בפודרה.חשוב לציין שהקבוקי יכולה לשמש כמברשת פודרה נהדרת.
מברשת פודרה היא היא מברשת צפופה, מעוגלת וגדולה. ההבדל בינה לבין הקבוקי הוא, שהקבוקי היא כדורית ומברשת הפודרה היא יותר שטוחה (מזכירה בצורתה משוט). מברשות פודרה נוטות להיות מאוד יקרות ואם מדובר בהוצאה גדולה מדי מבחינתכן, תמיד אפשר להשתמש בספוגית או בפאף שמצורפים לפודרה. זה לא אופטימלי אבל זו שיטה בהחלט לא רעה אם אין אמצעים או רצון לקנות מברשת מיוחדת לפודרה.

מברשות עיניים:
לרוב, נשים/בחורות שרק מתחילות להתאפר, נמנעות משימוש בצלליות (לפחות ככה אני הייתי) כי על מנת לעשות איפור עיניים יפה עם צלליות נדרשת רמה מסוימת של תרגול (ועל כך יעידו שנים של "סימנים כחולים" ו"עיני דביבון" שעשיתי לעצמי) ולכן לא הייתי רצה לקנות מברשות עיניים בהון תועפות.
אם הייתי חייבת לצמצם את קולקציית מברשות העיניים שלי ל - 2 מברשות, הייתי בוחרת:
E35 - Sigma

1. מברשת טשטושים - מדובר במברשת עם חיתוך שיער מעוגל ושהיא קצת מתרחבת. המטרה שלה, באופן מפתיע, זה לטשטש. היא במיוחד טובה לטשטוש צלליות בזוית העין ובכפל העין.

בתמונה בצד ימין אפשר לראות את הצורה שאותה תיארתי. הרבה מאוד חברות מייצרות מברשות כאלה: רבלון, MAC, Sigma, וכו'. היקרה ביותר, כמובן, היא המברשת של MAC. ומכיוון ששם המשפחה שלי זה לא גייטס, זה נראה לי ממש לא הגיוני להוציא כל כך הרבה כסף על מברשת לעיניים (במיוחד לאור העובדה שאני לא שמה צלליות כל יום) ולכן קניתי את החיקוי (הדי מוצלח יש לציין) של Sigma.



E55 - Sigma
2. מברשת שטוחה קצרה - זו, לעניות דעתי, המברשת הכי שימושית (בכל אופן אצלי). מדובר במברשת עם שיערות מאוד קצרות וקשיחות. המברשת הזאת נועדה בשביל להניח צללית בצורה מאוד מדויקת. למשל, על קו הריסים. המברשת הזאת, בד"כ, אוספת הרבה חומר ומניחה אותו בצורה מאוד מרוכזת על שטח מאוד מצומצם. כמו כן, ניתן לטשטש איתה, אך הטשטוש יהיה מאוד קטן. אני מניחה איתה צלליות כהות על קו הריסים העליון והתחתון ואז מטשטשת קצת ויוצא מן מראה מעושן "לייט". לי יש את ה - E55 של Sigma. שעולה 9$ (לא כולל משלוח).


אם תיכנסו לאתר של MAC או של Sigma, אתן תראו שיש עוד הרבה מאוד מברשות עיניים. מברשות להנחת צללית על כל העפעף, מברשת צללית זוויתית (יש לי אותה יותר משנה ועש היום לא הבנתי מה לעשות איתה...), מברשת "עיפרון", מברשת טשטושים גדולה (למקרה שיש לכן עיניים כמו לדמויות מסרטים מצוירים יפניים...) וכו'. הן כולן אחלה אבל באמת שאין בהן ממש צורך על ההתחלה מכיוון שאת רוב ההנחה של הצלליות על העפעף אפשר לעשות ע"י האצבעות (תקפידו לשטוף היטב את הידיים קודם!!).

יש עוד שני סוגי מברשות שמתייחסים למברשות עיניים:
1. מברשות איי ליינר - רלוונטיות רק במקרה שקניתן איי ליינר ג'ל או קרם.
2. מברשות למילוי גבות - בחיים שלי לא קניתי כי אני משתמשת בעפרון.

מברשות שפתיים:
אף פעם בחיים לא הייתה לי מברשת שפתיים. אני אישית לא מבינה בשביל מה להוציא כסף על זה, אבל יש בנות שטוענות שההנחה עם מברשת יוצאת אחידה יותר ויתרון נוסף הוא שאם הליפסטיק מגיע כמעט לסוף, עם המברשת אפשר לחפור עוד ולמצות את המוצר עד תום.

טוב, זה היה פוסט על מברשות. בפוסט הבא אני אכתוב על אביזרי איפור אחרים (מעגל ריסים, ספוגיות, תיקי איפור וכו').

אם אתן לא רוצות לפספס את חלק ג', תירשמו לעדכונים במייל.

יום חמישי, 20 באוקטובר 2011

אז איך מתחילים להתאפר? - חלק א'

טוב, זה לא ממש הולך להיות מדריך לגבי איך מתאפרים, כי כאלה יש מיליונים באינטרנט ורובם נעשים ע"י אנשים שמבינים הרבה יותר ממני באיפור, חלקם אף מאפרים מקצועיים (כמו אחיות pixiwoo החמודות להפליא). אני מכורה לסרטונים האלה. בעיני אין דבר מרתק יותר מאשר לראות מישהו מתאפר (תחביב ביזארי שסיגלתי לעצמי עוד מימי ילדותי, בהם הייתי דופקת קטעים סטוקריים לחלוטין לאמא שלי..).
אז למה התכנסנו כאן?
ברוב הסרטונים באינטרנט משתמשים בהמון המון מוצרים. חלקם יקרים מאוד (מברשות של מאק, מוצרי איפור של Chanel), חלקם לא ניתנים להשגה בארץ (Jemma Kid, Becca) וכולם הם תוצאה של קניה ואגירה מאסיבית במשך שנים. ולכן, אם אתן מוצאות את עצמכן מול בלוג או סרטון מתלבטות בין קניית אוכל לקניית מברשת, הגעתן לרשומה הנכונה!!
כמו שכבר סיכמתי בפוסט על מוצרי טיפוח לפעמים ההבדלים במחיר בין מוצרים דומים אינם מוצדקים בכלל ואם מחפשים (בעיקר בפורום איפור וציור גוף בתפוז) אפשר למצוא אלטרנטיבות שפויות למוצרים יקרים. דבר חשוב נוסף, כשמתחילים לבנות תיק איפור אישי אין צורך לרוץ ולקנות את כל מה שרואים בעמדות בסופר פארם או בסרטוני יוטיוב או אצל השכנה. רצוי להתחיל מכמה מוצרים בסיסיים. בהמשך אני אתן דוגמאות למוצרים שלפי דעתי האישית (בלבד) הם מוצרי Must have. אני אנסה לתמצת את הרשימה ולהביא מוצרים יקרים ואלטרנטיבות שפויות כדי שתוכלו לבחור.

בפוסט הזה נדבר על מייק אפ - או בשמו העברי "קרם בסיס"
לפני שאני אתחיל לפרט על נפלאות המוצר הזה, אני חייבת להגיד משהו. אם את בחורה צעירה ויש לך עור טוב (מה זה טוב? אין נקבוביות פתוחות, אין פצעים, העור לא מבריק משומניות, אין קילופים, אין פיגמנטציה ולא, נמשים זה לא פיגמנטציה, זה חמוד!) את לא באמת צריכה מייק אפ. מייק אפ, צריכות אהבלות כמוני, שבגילך במקום לשים קרם הגנה מהשמש, שמו מייק אפ. כל מה שאת צריכה זה קרם לחות עם מסנן קרינה או מקסימום (מ-ק-ס-י-מ-ו-ם) קרם לחות עם קצת צבע ומסנן קרינה (מה שנקרא Tinted Moisturizer).
למשל:
סבוקלם טריפל (ניתן לרכוש בסניפי סופר פארם).

סבוקלם טריפל


או לחילופין Stila Sheer Color להשיג כאן:
 http://il.strawberrynet.com/makeup/stila/?LineId=6097#6097
Stila Sheer Color


או אם אתן ממש מתעקשות אז אפשר גם את זה:
http://il.strawberrynet.com/makeup/thebalm/balmshelter-tinted-moisturizer/104127/#DETAIL


BalmShelter Tinted Moisturizer

 במידה ואת כמו רוב בני האדם ועורך אינו מושלם, כדי שתרימי את ישבנך הענוג (שעליו אף פעם אין קמטים כי הוא כמעט ולא חשוף לשמש... אההה.... זאת אומרת אצל רוב האנשים) לכיוון הפארם הקרוב לביתך, או לחילופין לאתר קניות אונליין המועדף עלייך ותיקני מייק אפ.
אז איך קונים מייק אפ? התשובה, כמו ברוב השאלות בבגרות בספרות, מתחלקת לשלוש:
1. סוג העור - עולם האיפור מאוד התקדם מאז הפעם האחרונה שמרחת על עצמך את האודם המגעול והיבש של אמא. היום מייצרים מייקאפים שמותאמים לסוגי עור שונים. סוגי העור מתחלקים גם כאן לשלושה חלקים (הסבירו לך הרי בשיעור תנ"ך ששלוש זה מספר טיפולוגי... עכשיו לכי תגגלי מה זה "טיפולוגי"): עור רגיל (הידד! הידד!), עור יבש (מרגיש קצת מתוח ללא קרם לחות ולעיתים מתקלף קצת) ועור שמן (נקבוביות גדולות לרוב, בבוקר ממש אפשר לראות את המעטה השמנוני). בעקרון יש גם סוג עור מעורב רגיל עד שמן או יבש עד רגיל. המשמעות היא שאזורי פנים מסוימים יבשים/שמנים והעור בשאר החלקים הוא רגיל.
2. רמת הכיסוי המבוקשת - גם כאן יש 3 סוגים: כיסוי מלא, בינוני וקל. כיסוי מלא, משמע כיסוי אטום כמעט לחלוטין. כיסוי כזה מומלץ לנשים עם פגמים בולטים על העור (כתמי שמש, פצעונים, צלקות). כיסוי בינוני - מתאים לנשים עם עור שהוא בסה"כ בסדר מכיוון שמדובר ברמת כיסוי שלא יכולה להסתיר פיגמנטציה קשה או צלקות אבל יכולה בהחלט להתמודד עם פגמים יחסית קלים. כיסוי קל, ע"ע Tinted Moisturiser, כיסוי כמעט שקוף שטיפה מאזן ומאחד את עור הפנים.
     2. א. סטייה קטנה מהנושא - גימור. על רוב המייקאפים תראו סופרלטיבים כגון: "גימור במראה זוהר", "מלא לחות",     "קטיפתי" וכו'. אז תדעו לכן שיש בגדול 2 סוגי גימור של מייק אפ: גימור מאט "אחושרמוטה" וכל השאר. גימור מאט מיועד לנשים עם עור פנים שמן, שאחרי כמה שעות נוטות להבריק. אני יודעת שיש שיטענו שיש הבדלים גם בין גימור "זוהר" לבין גימור "קטיפתי", אבל בחיי שאני לא מצליחה להבדיל.
3. תת גוון - בעיקרון רוב חברות הקוסמטיקה מתייגות את המייקאפים שלהם לפי גוון ותת גוון. גוון זה מידת הכהות או הבהירות של העור. הגוון, לרוב, יסומן ע"י מספר. בד"כ ככל שהמספר גבוה יותר, הגוון כהה יותר. תת גוון לפעמים יסומן כחצי מספר או כאות לטינית. תתי גוונים אפשר לחלק ל..... ניחשתן! ל - 3: תת גוון ורוד, תת גוון צהוב ותת גוון ניטרלי. "אז איך אני יודעת איזה תת גוון אני?".
דרך פשוטה לגלות זאת היא להסתכל על הורידים במפרק כף היד. אם הורידים נראים כחולים (או סגולים) אז תת הגוון הוא ורוד. אם הורידים נראים ירוקים אז תת הגוון הוא צהוב. תת גוון ניטרלי הוא לא ורוד ולא צהוב ואני לא יודעת איך זה מתבטא במראה ורידים, תתבעו אותי.

עכשיו בואו נדבר על מצבי צבירה. של מייקאפים.
בימינו, עתירי הטכנולוגיה, יש 5 סוגים של מייקאפים:
1. מייק אפ נוזלי - מייק אפ שבד"כ יגיע בטיובה או בקבוקון במרקם נוזלי. כמה פשוט, ככה גאוני.
2. מייק אפ מוס - הכנתם פעם מוס שוקולד? יופי! זה בדיוק המרקם, מוס.
3. מייק אפ מוצק - בד"כ יבוא בצורת סטיק (לפעמים גם בצנצנת).
4. מייק אפ מינרלי - יבוא בד"כ כאבקה בתפזורת.
5. מייק אפ פודרה - נראה כמו פודרה, אבל מייק אפ.

אז מה הכי טוב, אתן וודאי שואלות. התשובה לכך, כמו כל תשובה טובה במבחן בשנה ג' בפקולטה לכלכלה, מתחילה במילה "תלוי". תלוי במה הכי נוח לך להניח, איזו רמת כיסוי את רוצה וכו'. מייק אפ מינרלי לרוב ידרוש מברשת (לא תמיד המברשות המצורפות טובות), בעוד שמייק אפ נוזלי/מוס אפשר להניח עם האצבעות. מייק אפ אבקתי (דחוס או מינרלי) ברוב המקרים לא יוכל לספק כיסוי מלא. מכאן זה כבר עניין של ניסוי וטעיה.

ועכשיו להמלצות:



מייק אפ פודרה - סקירה על שני מוצרים מעולים. 
מייק אפ נוזלי -
1. Teint Miracle של Lancome - מייק אפ קליל עם גימור זוהר.
2. Double Wear של Estee Lauder - מייק אפ בגימור מאט עם עמידות מצויינת וכיסוי מלא.
3. Lingerie de Peau של Guerlain - מייק אפ נפלא שמתמזג בצורה נהדרת עם העור.
4. Pro Lumiere של Chanel - מייק אפ בגימור טבעי עם כיסוי בינוני. ל - Chanel יש עוד כמה מייקאפים בסדרה של Lumiere, עבור סוגי עור שונים ועם גימורים שונים.

מייק אפ מוס - למייבלין יש מייק אפ מוס מאוד מוצלח Dream Matte Mousse. המייק אפ מתאים לעור רגיל עד שמן. יש לו מרקם מאוד נעים ומחיר שווה לכל נפש (תמיד יש איזה מבצע).

מייק אפ מינרלי -
1. Nutritious Vita Mineral Loose Powder Makeup SPF 15 - של Estee Lauder.
2. מייק אפ מינרלי של Everyday Minerals. לצערי החברה כבר לא שולחת לארץ. אבל אם יש לכם חברים באמת ממדינות העולם הראשון, אז תבקשו מהם טובה. כי מדובר במייק אפ טוב וזול.

בפרק הבא נדבר על מברשות Must Have. אז אם אתן לא רוצות לפספס, כדאי להירשם לעדכונים במייל.


























יום ראשון, 16 באוקטובר 2011

מידע מעניין על מוצרי טיפוח

רוב חיי התנהלתי לפי כלל אחד שהורי האהובים קיעקעו במוח שלי עוד מילדות - "יקר יותר = טוב יותר". הרבה מאוד שנים השקעתי הון תועפות באיפור, מוצרי טיפוח, בגדים, נעליים, מוצרי חשמל, בגדים לתינוקת שלי... בקיצור הבנתם. הוצאתי הון תועפות. אבל תמיד, עמוק בליבי, קינאתי קינאה עזה באנשים שהיו קונים מוצרים במחירים שפויים והיו מרוצים מהם.
בכל הבלוגים אני קוראת ביקורת מהללות על מוצרים עממיים לחלוטין במחירים ממש זולים ואני מתמלאת קנאה, בעיקר אחרי שאני עושה הערכת עלות לכל מה שעומד אצלי באמבטיה ועל שולחן האיפור ומבינה שהוצאתי אלפי שקלים על דברים שבחלקם אני לא משתמשת ומחלקם אני לא מרוצה.

לאור הנ"ל תפסה את עיני כתבה ברוסית שמסתובבת באינטרנט. הכתבה נכתבה ע"י ביוכימאית (לפחות זה מה שהיא טוענת) שעובדת עבור פאולה ביגון. פאולה ביגון היא אשה שבמשך שנים הייתה "השוטרת" של עולם הקוסמטיקה והייתה כותבת ביקורות נוקבות על מוצרי איפור וטיפוח. עכשיו היא פיתחה קו קוסמטיקה משל עצמה (ולכן יש לקחת את הכתבה בערבון מוגבל).
בכל אופן, אני רוצה להביא לכם תמצית מהכתבה (לפחות החלקים שלי נראו מעניינים).

מידע כללי על מוצרי טיפוח:
  • מה שקובע את יעילות וטיב המוצר אלה המרכיבים שיש בו. ולכן אין טעם להתרשם ממותג ומיופי האריזה. נכון שזה נורא מהמם ויוקרתי לראות כל בוקר בקבוקונים וצנצנות של "שאנל" עומדים על שולחן האיפור (מחזה שגורם, לי אישית, להוזיל דמעה קטנה של אושר), אך על פי הכותבת לא בהכרח מדובר במשהו מועיל יותר מקרם פשוט של גרנייה, למשל.
  • מוצרי טיפוח שנמכרים בפארמים למיניהם אינם באמת יכולים לעשות שיניים מרחיקי לכת במצב העור (בשביל זה יש בוטוקס, ניתוחים פלסטיים וכל מיני פרוצדורות שנעשות במכוני יופי ומרפאות). בקיצור, אם אחת מדיילות היופי ("דיילת יופי" זה סוג של אוקסימורון, לא?) אומרת לכן שהקרם הזה יעלים קמטים ויהפוך אתכן לג'ינה לולובריג'ידה - קחו את מילותיה בערבון מוגבל...
  • אין דבר כזה "אנטיאייג'ינג"! מה שהכי חשוב זה לדעת מה סוג העור שלך ולהשתמש במוצרים שמתאימים לסוג עור זה. מה שקורה לעיתים כאשר מתבגרים ומזדקנים, העור משתנה (מתייבש, נהיה שומני יותר וכו') ולכן יש להתאים את המוצרים לסוג העור הנוכחי ובעיותיו.
  • כשמדברים על "אנטיאייג'ינג" לרוב מדברים על קמטוטים (קמטי הבעה לא ניתן "להעלים" או להסוות ע"י קרמים) ופיגמנטציה. ולכן יש להשתמש במוצרים נגד פיגמנטציה או כאלה שמשפרים את מראה הקמטים הקטנים (לא מעלימים ולא מחליקים אותם!)
  • מוצר הטיפוח העיקרי, שצריך להיות אצל כל אחת זה קרם הגנה מהשמש. רוב נזקי העור נגרמים מחשיפה לשמש ולכן זהו הטיפול המונע הטוב ביותר. יש לקנות קרם הגנה נפרד לפנים ולגוף.
  • קרם עיניים הוא מיותר ויקר - תמרחו קרם פנים רגיל. אם איזור העיניים יבש יש למרוח קרם יותר שומני. אבל אין צורך לקנות קרם מיוחד במחיר מופקע.
  • מוצרי טיפוח רצוי לקנות רק בטיובות או בבקבוקים עם משאבות - קרמים בקופסאות מזדהמים מהבקטריות על הידיים וזה עלול להביא לבעיות עור.
טיפוח עור הפנים:
  • ניקוי - יש לנקות את הפנים עם מוצרים שאינם סבון. הסבון מייבש. אין צורך בניקוי נפרד לעיניים/שפתיים וכו'. מספיק לקנות ג'ל ניקוי/מוס ניקוי אחד שהוא נעים ולא מגרה (תזכרו לנקות גם את הצואר).
  • מי פנים - מוצר שאינו חובה אבל יכול להיות תוספת נחמדה לשגרת הטיפוח למי שיש לה עצבים לזה. לי אף פעם אין עצבים לזה ואני ממש לא מבינה מה תפקידם של מי פנים בכוח.
  • פילינג - בערך אחרי גיל 25 צריך לעזור לעור להתחדש. ואת זה עושים בעזרת פילינג. עדיף להשתמש בפילינג עם חומצות (ולא גרגירים). חשוב לוודא נוכחות של חומצות AHA ו - BHA וחשוב שלא יהיה אלכוהול במוצר. אם משתמשים בפילינגים, זה קריטי להשתמש בקרם הגנה מהשמש. כי אנחנו לא רוצים לטגן את תאי העור החדשים והחמודים.
  • רטינול - זה המרכיב שאתן צריכות לחפש אם אתן רוצות לראות תוצאות. רטינול מסייע ליצור קולגן ואלסטן שתורמים למראה בריא ומתוח של העור.
  • רצוי להשתמש בסרומים כי הם יותר מרוכזים מקרמים. הכותבת ממליצה לקנות כמה סרומים והחליף ביניהם כל 28 ימים לערך. היתרון בזה שהוא שבכל סרום יש מרכיבים אחרים וע"י שימוש בכמה סרומים אפשר להינות מקשת רחבה יותר של ויטמינים ומרכיבים פעילים. לנשים צעירות (עד גיל 25) אין צורך להשתמש יותר מפעמיים בשבוע. עדיף לא להתקמצן על סרומים ולקנות סרומים איכותיים של חברות טובות
  • מסכות לפנים - אפשר להשתמש פעמיים בשבוע. חשוב שיהיו מותאמות לסוג העור. אין כל חשיבות למותג. במילים אחרות סתם כאב ראש מיותר. בעיקר לבעלות האמצעים והזמן.
טיפוח עור הגוף:
  • אין לשטוף את הגוף בסבון. יש להשתמש בג'ל רחצה/אלסבון וכו'. מעבר לזה ממש לא משנה במה משתמשים כי המוצר נשאר כל כך מעט זמן על עור ולכן אפילו אם יש מרכיבים מדהימים במוצר אין להם מספיק זמן להשפיע.
  • כאשר קונים קרם ידיים יש לשים לב שיש בו מסנן קרינה. הרי אומרים שהדרך הכי טובה לגלות את גילה של אשה זה ע"י הסתכלות כל כפות ידיה או צווארה וזה בגלל שאלה חלקים בולטים שאנחנו נוטות לא לטפח כמו את הפנים.
  • אין אף קרם נגד צלוליטים וסימני מתיחה! תחסכו לעצמכן הרבה כסף. ופה באמת באה השאלה איך ייתכן שהרפואה המודרנית מסוגלת להשתיל לב או ריאה (!!!!) אבל לא הצליחו להמציא שום דבר נגד סימני מתיחה???
  • כל מה שמורחים על הפנים (קרם הגנה, פילינג, סרום וכו') יש למרוח על הצוואר ואזור המחשוף. אין טעם לקנות קרמים מיוחדים לצוואר ולמחשוף.
טיפוח השיער:

אין טעם לקנות שמפו יקר. המטרה היחידה של השמפו זה לנקות את הליכלוך מהשיער. מה שמשפיע על מראה השיער זה המרכך. ולכן חשוב להשקיע במרכך טוב. כמו כן חשוב לזכור, שהשיער לא סופג שום דבר ולכן לא להתפתות לתרגילים שיווקיים של כל מיני תאי דם טבורי ביחד עם DNA של לביאות מערבות אפריקה שאמור להפוך את השיער שלכן לחוטי משי.

זו בערך רוח הדברים.

למבינות רוסית הכתבה המקורית כאן:
www.babyblog.ru/community/post/krasota/824861

בכל אופן, אני לא יודעת עד כמה הנתונים בכתבה הזאת מדוייקים. אבל בהחלט יש כאן כמה דברים שנשמעים הגיוניים לחלוטין. אני בהחלט אסתכל בצורה יותר בקורתית על המרכיבים של מוצרי הטיפוח שלי מהיום. ואשקיע במריחת קרם הגנה מהשמש.